Nowa jakość kształcenia – podniesienie kompetencji studentów i pracowników EUST

O projekcie:

Tytuł projektu: Nowa jakość kształcenia – podniesienie kompetencji studentów i pracowników EUST
Okres realizacji: 01.06.2024 – 31.12.2028
Wartość projektu: 5 145 549,49
Wartość dofinansowania: 4 990 518,49

 

Cel projektu:

Celem projektu jest wzrost jakości i efektywności kształcenia dostosowanego do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji w Europejskiej Uczelni Społeczno-Technicznej w Radomiu.

Działania:

1) modyfikację programów kształcenia na wszystkich prowadzonych kierunkach tj.: PRAWO (jednolite studia magisterskie), ZDROWIE PUBLICZNE (studia I stopnia), ZDROWIE PUBLICZNE (studia II stopnia), PSYCHOLOGIA (jednolite studia magisterskie), we współpracy z pracodawcami, praktykami lub innymi podmiotami z otoczenia społeczno- gospodarczego;
2) realizację dodatkowych elementów kształcenia podnoszących kompetencje zawodowe, cyfrowe, menedżerskie, osobiste, informatyczne, w zakresie bezpieczeństwa IT oraz w obszarze metod i narzędzi pracy projektowej w postaci szkoleń, wizyt studyjnych, zajęć dodatkowych prowadzonych przez praktyków;
3) realizację działań zmierzających do ograniczenia zjawiska przedwczesnego kończenia nauki prowadzących do podniesienia kompetencji u studentów w postaci zajęć wyrównawczych dla studentów, zajęć rozwijających kompetencje cyfrowe dla studentów oraz działań prowadzących do rekrutacji świadomych kandydatek i kandydatów
4) realizację szkoleń dla kadry zaangażowanej w realizację procesu kształcenia prowadzących do podniesienia kompetencji cyfrowych, w zakresie rozwoju świadomości i umiejętności na rzecz zielonej transformacji, dydaktycznych, projektowania uniwersalnego, osobistych u pracowników EUST

Grupa docelowa:

Grupę docelowa stanowią:
1) studenci EUST, którzy wezmą udział we wsparciu w ramach realizacji projektu, z następujących kierunków:

  • PRAWO
  • ZDROWIE PUBLICZNE I i II stopień
  • PSYCHOLOGIA

którzy nie posiadają koniecznych umiejętności praktycznych do rozpoczęcia pracy zawodowej z punktu widzenia pracodawców
2) studenci EUST z ww. wskazanych kierunków, którzy wezmą udział we wsparciu w ramach realizacji zadań w projekcie, których kompetencje wymagają dostosowania do potrzeb gospodarki i rynku pracy i zostaną objęci: szkoleniami, wizytami studyjnymi, zajęciami dodatkowymi prowadzonych przez praktyków
3) studenci EUST z ww. wskazanych kierunków, którzy wezmą udział w zajęciach wyrównawczych, zajęciach rozwijających kompetencje cyfrowe,
4) osoby należące do kadry EUST zaangażowanej w realizację procesu kształcenia na ww. modyfikowanych kierunkach, którzy posiadają potrzebę podniesienia kompetencji w zakresie: kompetencji cyfrowych, rozwoju świadomości i umiejętności na rzecz zielonej transformacji, dydaktycznych, uniwersalnego projektowania, osobistych.

Opis działań

MODYFIKACJA PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA NA WSZYSTKICH PROWADZONYCH KIERUNKACH STUDIÓW
Aby kształcić studentów wyposażonych w kompetencje i kwalifikacje odpowiadające potrzebom gospodarki, rynku pracy, zielonej i cyfrowej transf. oraz wpisujących się w obszary RIS (Regionalne Inteligentne Specjalizacje), EUST wraz z pracodawcami podjęła się weryfikacji wszystkich obecnych programów kształcenia. W wyniku tej współpracy i na podstawie badań własnych zdiagnozowano potrzebę stworzenia kompleksowego programu obejmującego:
1) Modyfikację programów na wszystkich prowadzonych kierunkach i ich wdrożenie tj. na: PRAWIE (jednolite mgr), ZDROWIU PUBLICZNYM (I i II stopień), PSYCHOLOGII (jednolite mgr), koncentrując się na wprowadzeniu nowych zajęć praktycznych oraz zwiększeniu realizacji zajęć on-line i wykorzystaniu w tym celu narzędzi których Uczelnia nie posiada tj.:
a) platformy językowej do samodzielnej realizacji zajęć z języka angielskiego w formie on-line wraz z językami specjalistycznymi
b) symulatora wirtualnej rzeczywistości [VR] umożliwiającego uczestnictwo w procesie sądowym, dzięki któremu studenci PRAWA będą mogli zanurzyć się w wygenerowany komputerowo świat
odwzorowujący salę sądową, wcielić się w rolę oskarżonego, obrońcy czy świadka, wygłaszać mowy, zadawać pytania oraz starać się postępować zgodnie z przyjętymi praktykami sądowymi, a studenci PSYCHOLOGII będą mogli zaobserwować wpływ nauki z wykorzystaniem symulatorów VR na pamięć i uczenie się
c) symulatora VR umożliwiającego poznanie budowy układów i narządów ludzkiego ciała dzięki któremu studenci ZDROWIA PUBLICZNEGO lepiej zrozumieją zależności pomiędzy różnymi układami, narządami i elementami ludzkiego ciała i będą lepiej przygotowani do przyszłej pracy zawodowej
d) zaangażowaniu w ich przygotowanie praktyków
e) wykorzystaniu platformy językowej w trakcie kształcenia umożliwiającej samodzielną realizację zajęć z języka angielskiego na poziomie A1-C1 w formie on-line wraz z językami specjalistycznymi

REALIZACJA DZIAŁAŃ ZMIERZAJĄCYCH DO OGRANICZENIA ZJAWISKA PRZEDWCZESNEGO KOŃCZENIA NAUKI – DZIAŁANIA PROWADZĄCE DO REKRUTACJI ŚWIADOMYCH KANDYDATEK I KANDYDATÓW
We współpracy ze szkołami ponadpodstawowymi, z których uczniowie są zainteresowani studiowaniem na ww. kierunkach, z naciskiem na szkoły, z których przychodzi na uczelnię studiować duża liczba uczniów, a następnie przerywają studia w postaci:

  • spotkań informacyjnych w szkołach ponadpodstawowych
  • w postaci zajęć pokazowych na uczelni
  • w postaci webinarów

REALIZACJA SZKOLEŃ PODNOSZĄCYCH KOMPETENCJE KADRY ZAANGAŻOWANEJ W REALIZACJĘ PROCESU KSZTAŁCENIA
Dla osób należących do kadry zaangażowanej w realizację procesu kształcenia na modyfikowanych kierunkach, zostanie stworzona możliwość podniesienia kompetencji cyfrowych, w zakresie rozwoju świadomości i umiejętności na rzecz zielonej transformacji, kompetencji dydaktycznych, w zakresie projektowania uniwersalnego, osobistych.
Poniżej znajdą Państwo tematykę szkoleń:

  • Analiza danych w MS Excel
  • Tworzenie dynamicznych prezentacji multimedialnych
  • Cyberbezpieczeństwo
  • Tworzenie projektów graficznych (Canva)
  • Zielona transformacja i zrównoważony rozwój
  • Sztuczna inteligencja
  • Podejście do projektowania uniwersalnego z wykorzystaniem Design Thinking
  • Nowoczesne metody dydaktyczne
  • Praktyczne wykorzystanie usługi MS 365 w dydaktyce
  • Wykorzystanie aplikacji cyfrowych w pracy dydaktyka
  • Design Thinking
  • Praca grupowa na plikach
  • Priorytetyzacja i zarządzanie sobą w czasie
  • Efektywne prezentacje
  • Doskonalenie komunikacji międzypokoleniowej
  • Dobrostan jako stan działania
  • Neurodydaktyka

REALIZACJA DZIAŁAŃ ZMIERZAJĄCYCH DO OGRANICZENIA ZJAWISKA PRZEDWCZESNEGO KOŃCZENIA NAUKI – ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE
Planuje się realizację zajęć wyrównawczych dla studentów poszczególnych kierunków, mających na celu rozwój kompetencji zawodowych.

REALIZACJA DZIAŁAŃ ZMIERZAJĄCYCH DO OGRANICZENIA ZJAWISKA PRZEDWCZESNEGO KOŃCZENIA NAUKI – ZAJĘCIA CYFROWE
W działaniu zaplanowano realizację dodatkowych zajęć dotyczących zasad funkcjonowania platformy językowej oraz zasady funkcjonowania symulatorów VR

REALIZACJA DODATKOWYCH ELEMENTÓW KSZTAŁCENIA PODNOSZĄCYCH KOMPETENCJE STUDENTÓW – SZKOLENIA
W projekcie zaplanowano realizację szkoleń dodatkowych dla studentów kierunków studiów EUST, mających na celu podniesienie podniesienia kompetencji cyfrowych, w zakresie rozwoju świadomości i umiejętności na rzecz zielonej transformacji, kompetencji dydaktycznych, w zakresie projektowania uniwersalnego, osobistych w następujących tematach:

  • Analiza danych w Excel
  • Prezentacje multimedialnych
  • Cyberbezpieczeństwo
  • Grafika
  • Zarządzanie sobą w czasie
  • Analiza danych w Power Pivot
  • CyberSecurity Foundation
  • Projektowanie stron i tworzenie grafik
  • Agile PM® Foundation
  • Moderator Design Thinking
  • Praca zespołu w MS 365
  • PRINCE2® Foundation edycja 20
  • Narzędzia kierownika i zespołu projektowego
  • PRINCE2 Agile® Foundation
  • Symulacja biznesowa – projekt zwinny
  • Efektywne wystąpienia
  • Managment 3.14
  • Team Skills and Leadership
  • Kreatywne myślenie
  • Zarządzenie relacjami
  • Analityczne myślenie
  • Negocjacje


REALIZACJA DODATKOWYCH ELEMENTÓW KSZTAŁCENIA PODNOSZĄCYCH KOMPETENCJE STUDENTÓW – WIZYTY STUDYJNE

Zaplanowano wizyty studyjne dla studentów, pozwalające na rozwinięcie kompetencji zawodowych

kierunek PRAWO – odbędą się w siedzibach potencjalnych miejsc pracy studentów, z którymi uczelnia współpracuje od wielu lat, a tematyka wizyt w zależności od miejsca wizyt, np.: przebieg rozprawy sądowej, praktyczne rozwiązywanie spraw prawnych, praca organów państwowych w zakresie prawa, sektor non-profit (prawa człowieka, ochrona środowiska), prawo gospodarcze

kierunek ZDROWIE PUBLICZNE – odbędą się w siedzibach potencjalnych miejsc pracy studentów, z którymi uczelnia współpracuje od wielu lat, a tematyka wizyt w zależności od miejsca wizyt, np.: metody zapewnienia jakości usług medycznych, role poszczególnych instytucji w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych społeczeństwa, metody i zasady informowania ludności o środowiskowym ryzyku zdrowotnym oraz promocji zdrowia środowiskowego, podstawy prawne, organizacyjne i zasady finansowania ochrony zdrowia na poziomie lokalnym i regionalnym

kierunek PSYCHOLOGIA – odbędą się w siedzibach potencjalnych miejsc pracy studentów, z którymi uczelnia współpracuje od wielu lat, a tematyka wizyt w zależności od miejsca wizyt, np.: metody terapeutyczne w leczeniu uzależnień, psychologia rozwoju dzieci i młodzieży, psychologia organizacji, rekrutacji, zarządzania personelem, psychoterapia

REALIZACJA DODATKOWYCH ELEMENTÓW KSZTAŁCENIA PODNOSZĄCYCH KOMPETENCJE STUDENTÓW – ZAJĘCIA DODATKOWE PROWADZONE PRZEZ PRAKTYKÓW
Zajęcia dodatkowe realizowane są w celu zwiększenia zaangażowania pracodawców w realizację programów kształcenia i służących lepszemu przygotowaniu absolwentów do wejścia na rynek pracy, realizowane przez praktyków z dziedzin PRAWO, ZDROWIE PUBL., PSYCHOLOGIA z którymi Uczelnia współpracuje od lat. Dzięki zajęciom dodatkowym studenci rozwiną kompetencje zawodowe, uzyskają informacje nt. trendów na rynku pracy, zapoznają się ze specyfiką pracy w branży, nawiążą współpracę z potencjalnymi pracodawcami.

 

Uprzejmie informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):

  1. poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,
  2. skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.